Nu disperaţi, sunteţi la Săruleşti!

by Ionut Constantinescu!

Lacul Săruleşti reprezintă probabil cea mai cunoscută întindere de apă stătătoare din România, înafara graniţelor ţării, înscriindu-se pe harta celor mai celebre destinaţii pentru pescarii de crap europeni încă din anii 2000. Despre acest lac s-au scris, şi cu siguranţă vor fi relatate în continuare o multitudine de articole. În cele ce urmează voi descrie debutul meu competiţional pe Sărulesţi : participarea la concursul Champions Challenge – Cupa Lacului Săruleşti, eveniment ce a avut loc între 24.09-30.09.2017.

De regulă înscrierea la un concurs de o asemenea anvergură are loc cu câteva luni înainte de desfăşurarea acestuia, urmate de pregătiri de lungă durată, deoarece fiecare detaliu contează atunci când ai în faţă un lac de o întindere considerabilă, cu o varietate ridicată de structuri, prin urmare trebuie să fii pregatit pentru orice scenariu de pescuit. Din fericire, am fost scutit de o astfel de ,,corvoadă”, deoarece invitaţia pentru a veni la această competiţie a sosit la mai puţin de o săptămână înainte de start. Prin urmare, ţin să le mulţumesc încă o dată colegilor din clubul Enjoy Fishing România : Răzvan şi Adrian cât şi lui ,,Nenea” Florin, pentru că mi-au oferit oportunitatea de a pescui într-o super echipă, pe un lac pe care nu visam să ajung prea curând.

Zilele dinaintea concursului au trecut destul de repede, toţi încercând să descoperim necunoscutele ecuaţiei ,,Săruleşti” : locurile favorite, istoricul concursurilor anterioare desfăşurate în această perioadă, nada şi momelile utilizate cel mai frecvent, monturi, cât şi alte aspecte legate de modalitatea în care vom pescui.

Într-un sfârşit soseşte ziua ,,marelui bal” desfăşurarea de forţe fiind una impresionantă, zeci de echipe, atât din România cât şi din tările învecinate : Bulgaria, Ucraina şi Ungaria asteaptă momentul cel mai anticipat din cadrul unui concurs – tragerea la sorţi. Zeiţa Fortuna avea să le surâdă doar unora din cei aflaţi la linia de start, din nefericire noi nu ne-am numărat printre ei deoarece am extras un loc destul de slab, situat pe una din cele mai înguste porţiuni ale lacului, lipsit de structuri majore care să ţină peştii în zonă, aşadar urmau aproape 6 zile de pescuit pe o posibilă zonă de trecere a crapilor.




Primele 52 de ore din cele 138 au trecut foarte repede chiar dacă trasăturile au lipsit cu desăvârşire doar o plătică făcându-şi apariţia. Am început prin a căuta rezultatele obţinute de alte echipe în acest sector al lacului şi am constatat cu stupoare că niciun crap nu mai fusese prins anul acesta în zona standului nostru. La concursul anterior participaseră o altă echipă a Enjoy Fishing Club, colegii pescuind la doar câteva sute de metrii de locul unde eram aflaţi. Capturile...inexistente pe durata a 3 zile, în ciuda eforturilor depuse. Menţionez că acel concurs a fost unul în care s-a pescuit doar ,,din mână”, un dezavantaj deoarece noi am avut ocazia să beneficiem de privilegiile pescuitului plantat, fapt care ne-a dat o oarecare speranţă deoarece puteam căuta locurile considerate ,,fierbinţi” cu ajutorul sonarul plasat pe barca pneumatică.




Între timp, în fiecare dimineaţă automobilul arbitrilor şi al organizatorilor, se oprea în standul nostru pentru a ne întreba dacă avem vreun peşte punctabil. Văzându-ne puţin descumpăniţi, printre o sumedenie de sfaturi şi încurajări una dintre acestea a devenit laitmotivul partidei noastre : ,,Nu disperaţi, sunteţi la Săruleşti!”.




Aşa cum am scris şi mai sus, prima trasătură a venit după 52 de ore, un ciortan de doar 3.4 kg care nu putea fi trecut pe foaia de concurs, deoarece greutatea minimă de la care punctau crapii era de 4 kg. Prin urmare, ne-am spus : ,,nu disperaţi, sunteţi la Săruleşti” şi am replantat montura. După câteva ore o trăsătură violentă ne perturbă somnul, din nefericire pestelele, probabil şi cel mai mare al partidei agătându-se în firul de la baliza care indica limita standului, reuşind să rupă forfacul textil. După ,,urările de bine” necesare, repetăm : ,,nu disperaţi, sunteţi la Săruleşti!”.




Următoarele 2 zile ne aduc încă 2 ciortani nepunctabili şi unul pierdut pe parcursul drilului în pofida schimbărilor zonelor pe care plantam monturile, a alternării momelii de cărlig, cât şi a cantităţii de nadă plasată pe fiecare loc în parte. 




În continuare motto-ul nostru era : ,,nu disperaţi, sunteţi la Săruleşti!”. Prin urmare, nu renunţăm, trebuie să fim primii care izbutesc ,,să spargă gheaţă” în acestă porţiune a lacului, fiind motivaţi şi de faptul că vecinii din stanga reuşiseră să puncteze.




Orele se scurg ireal de rapid şi ajungem în ultima seară de concurs. Având în vedere că aproape tot ce am încercat fusese în van, am luat o decizie pe care în mod normal nu as agrea-o în niciun concurs : 4 pescari – 4 lansete, fiecare urma să îşi aleaga momeala de cârlig, nada, adâncimea pe care va fi plasată montura cât şi numărul lansetei. Acest ,,back to the basics” (întoarcere la începuturi) deoarece am ales să mergem pe principiul ,,fiecare cu norocul său”, dacă mai există aşa ceva în pescuitul de azi, avea să dea roade. Surprinzător, lansetele ,,au plecat” rând pe rând, fiecare aducând un crap punctabil pe salteaua de primire. Pesţii au ajuns în dreptul standului nostru din păcate prea târziu, totuşi bucuria cauzată de apariţia lor a fost una pe măsură, deoarece eram pe Săruleşi şi nu am disperat, nu ,,am depus armele” chiar dacă şansele la podium erau compromise.  Crapii au cântărit : 4,9 kg, 5.15 kg, 5.55 kg şi 6.35 kg, nu au fost mari, dar au fost ai noştrii, aceştia propulsându-ne pe locul 17 din 42 de echipe participante.




Am ales să descriu detaliile tehnice la finalul articolului pentru a putea face un rezumat cât mai succint al modului în care am abordat partida. Aşadar, am pescuit plantat, cu ajutorul bărcii pneumatice, al navomodelului şi al sonarului, am plasat monturile pe adâncimi cuprinse între 0.8 m – 4.5 m, cele reduse fiind cele prinzătoare. În materie de nadă am folosit seminţe preparate : cu precădere porumb şi alune tigrate cât şi boiliesuri din gama Squid şi Belacrab de la Target Baits. Monturile au fost destul de simple : ledcore, clips pentru plumbi pierdut, plumbi cu greutăţi între 180-220 gr şi forface legate cu fire textile suple sau cămăşuite.




În incheiere aş dori să îi mulţumesc lui Tudor Brie pentru nada de calitate www.target-baits.ro, sponsorilor : www.barciaccesorii.ro şi www.marelepescar.ro, cât şi ,,confratelui de suferinţă” Matei Dan care ne-a pus la dispoziţie navomodelul său. Colegilor mei de echipă : Râzvan, Adrian şi Florin nu le pot adresa decât laude deoarece atmosfera a fost una foarte plăcută, în niciun moment nu ne-am pierdut răbdarea, speranţa şi încrederea că vom prinde într-un final măcar un crap ce va depăsi 4 kg. Un mare bravo tuturor incă o dată! De asemeni, felicitări organizatorilor, câştigătorilor, şi celorlaţi participanţi care au îndurat condiţiile vitrege de pe malul apei timp de aproape o saptamană! Anul viitor poate vom repeta acestă experienţă, mai bine pregătiţi,  înarmaţi cu mai multă sansă la tragerea la sorţi, şi de ce nu finalul să ne aducă un rezultat mai bun! In fond, ,,nu disperăm, suntem la Sărulesti!”.      



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum abordam o partida de pescuit la crap pe ape curgatoare!

Motor, camera, acţiune, Enjoy!