Pestele si pestimea.

By Matei Dan!

In ultimi ani, am vazut un trend ascendent al pescarilor,lucru care ma bucura. Multa lume intelege din ce in ce mai mult ce semnifica acest sport si ce conduite si reguli impune. Acest hobby, nu ne poate decat dezvolta anumite abiltiati. Dar ca de obicei, si fiecare acensiune are si un declin. Astfel , consider ca datorita abundentei de informatii, de marketing agresiv, de reclama de dezinformare……unele tipologii de pescari au inceput incet, incet sa dispara. Si aici ma refer la tipologia pescarului rabdator, atent la la natura, la semnele date de catre aceasta, si s-a dezvoltat tipologia pescarului nerabdator, inrcrezator in anumite produse marketate, si care “teoretic”, ar trebui sa salveze o partida de pescuit. Nu este asa, dragi pescari incepatori. Nu exista un astfel de produs, asa cum nu exista “au dat drumul la apa”, “l-au hranit”, “au dat cu azot” etc.

Singurulele impedimente care stau intre noi si o partida de pescuit sunt, din punctul meu de vedere 3 : experienta…..natura……si timpul alocat. 

M-am decis,din proprie experienta (nu foarte vasta pana acum,inca mai e loc de stocat) sa le dezbat pe fiecare in parte.

1.Experienta

Din proprie experienta am invatat ca nici o partida nu seamana una cu alta. De ce ….este simplu…..anumite fluctuatii si factori pot determina rezultatele partidei noastre. Experienta cumulata va dovedi in timp acest lucrul. Concret? ok……stiti partidele alea cand nu prinzi nimic, nu trage nici sa-l f..i si e vina patronului, paznicului, vremii etc mai putin a noastra? 

Ca eu le stiu bine.:) Dar….exista un dar…..am avut si partide in care…….am inceput surprizantor de bine….dupa care in cursul partidei…..lucrurile s-au schimbat drastic. Fara motiv aparent….aceeasi nada…..acelasi pat de nada……aceeasi intretinere a vadului dar rezultate 0. De ce? Simplu ……ghinion de nesansa……sau sa multumesc zeitatilor ca am avut totusi primele zile in care a mancat pestele. Daca decalam partida cu o zii doua……ar fii avut partida esuata. Se intampla, fiecare cu karma lui, dar din experienta nu renuntati sa folositi lucruri care pana atunci au dat rezultate.

2.Natura

Cred ca este factorul , de fapt singurul influent al unei partide. Natura inca imi ridica probleme greu de explicat…cel putin pentru mine. De ce? Pe dunare, am cautat cu sonarul zonele de crap….gasit…….am cautat zonele de stationare…….gasit……am nadit pe el…..efectuat……rezultate 0. De ce? bits me….ask him. 

Dupa 2 zile, echipa de rulaj,care a venit in locul nostru, spectacol. 

Pe artificial….zona de groapa…..dupa furtuna……vant din fata…..paturi de nada mai in mal…….mai in larg…..la buza stufului…..rezultate 0. De ce? Bits me. 

Dar in astfel de partide nu trebuie dezarmat, trebuie dezvoltata abilitatea de rabdare, de insistare. Veti vedea starea care o aveti, daca insistati si prindeti. Din punctul meu de vedere o zona slab alimentata cu peste, poate fii declarata dificila deabia dupa 3 4 partide de testare.

Eu personal…..daca prind intr-o locatie noua……raman frapat la cat de bun pescar sunt :) Glumesc….nu sunt…dar frapat si bucuros da. Deci ,nu ai cum sa ai rezultate foarte bune, pe un teren nou, daca nu il cunosti si inveti. Mai ai si natura potrivnica……s-a terminat. Dar niciodata nu voi da vina pe nimeni sau nimic altceva , decat pe mine. Si resemnat pregatesc IN ACELASI LOC, partida urmatoare.

3.Timpul alocat
Aici din pacate tine de fiecare, insa intotdeauna am fost de principiu ca in pescuit, esta ca in vanzari, “daca ai dat 10 telefoane si ai fost refuzat, da-l si pe al 11-lea , s-ar putea sa fii uimit” . Incercati sa va luati o marja de o zi la o partida, Adica daca v-ati organizat partida 2 zile, sa aveti posibilitatea sa va luati liber si a 3 zi. Din experienta mea……asta e secretul. Nu nada, nu patronul, nu balta. Plec pe principiul ca va manca odata si o data. Conteaza sa fiu eu acolo. Atat timp cat stiti pe produsele in care ai incredere, atata timp cat ai preluat informatii de la alti pescari, cat ai un gand de genul “ nu cred ca am gresit nimic “……atunci insistati. Rezultatele vor venii, Si experienta cumulata , va v-a ajuta la partidele urmatoare.

Aceasta postare, este menita sa antreneze mintea pescarilor incepatori, sa sa ii faca sa inteleaga cum ar trebui sa gandeasca ca sa se bucure de partidele de pescuit, si ce mentalitate sa abordeze pentru a avea succes.

Fire intinse!






Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum abordam o partida de pescuit la crap pe ape curgatoare!

Motor, camera, acţiune, Enjoy!

Nu disperaţi, sunteţi la Săruleşti!